Translate my blog

czwartek, 15 sierpnia 2013

Smolnik

Smolnik to wieś w województwie podkarpackim nad rzeką San. W miejscowości znajduje się dawna cerkiew grecko-katolicka pw. Michała Archanioła z początku XVIII wieku. We wnętrzu zachowała się figuralna polichromia ścienna. Obecnie cerkiew pełni funkcję kościoła rzymsko-katolickiego. W tym roku obiekt został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO wraz z innymi cerkwiami Polski i Ukrainy.
Pocztówka dotarła do mnie od Edyty. Wygrałam ją w konkursie "Pierwszy dzień lata", w którym moje zdjęcie najbardziej się spodobało i tym samym zajęłam I miejsce. Dzięki temu otrzymałam 9 pocztówek :)

Konkurs


2 komentarze:

  1. Od zawsze podobaly mi sie takie drewniane cerkwie i kosciolki. Super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna cerkiew i na dodatek tak blisko mnie:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię i komentarz dotyczący bloga oraz postów :)