Translate my blog

środa, 8 stycznia 2014

Rauma - UNESCO

Rauma jest miastem w południowo-zachodniej Finlandii, założonym w 1442 roku. Jest jednym z najstarszych miast Finlandii. Miejscowość została zbudowana wokół klasztoru franciszkanów. 600 XVIII-wiecznych drewnianych budowli przetrwało do dziś w granicach Starej Raumy. Również zachował się kościół klasztoru franciszkanów pw. św. Krzyża i ratusz z XVIII wieku. W 1991 roku Zabytkowa Dzielnica Raumy została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Pocztówkę otrzymałam z oficjalnej wymiany.

off

Dystans: 1,265 km

4 komentarze:

  1. Ciekawa pocztówka :-)ja mam póki co niewiele kartek z obiektami UNESCO...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też ostatnio dostałam Raumę. Ale Twoja ładniejsza ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię i komentarz dotyczący bloga oraz postów :)