Translate my blog

wtorek, 25 sierpnia 2015

Stonehenge - UNESCO

Odkąd pracuję mam mało czasu dla siebie. Staram się jednak dodawać 2 posty tygodniowo. Z czasem może uda mi się zwiększyć częstotliwość do 4 postów w tygodniu, bo naprawdę mam wiele kartek do pokazania. Dziś dotarła do mnie pocztówka z Łęczycy od Krystyny oraz z Cambridge od Tomasza. Dziękuję Wam serdecznie za piękne kartki!
Dzisiaj chciałabym Wam pokazać pocztówkę właśnie od Tomasza z Stonehenge. Jest to najbardziej znany krąg zbudowany z ustawionych pionowo kamieni w epoce neolitu. Prawdopodobnie był on związany z kultem Księżyca i Słońca. W 1986 roku obiekt został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Od zawsze marzyłam o kartce właśnie ze Stonehenge i dzięki Tomaszowi moje pocztówkowe marzenie się spełniło :)

Różne


10 komentarzy:

  1. oo, do mnie też akurat dziś dotarła kartka od Tomasza, ucieszyła mnie tym bardziej, że powiększyła moją kolekcję kartek z motywami rodzin królewskich. ;) ze Stonehenge też mam pocztówkę i również była ona moim małym marzeniem. chociaż od niejednej osoby słyszałam, że to miejsce jest niestety przereklamowane. :( :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem czy przereklamowane? A czego można się spodziewać po widoku kilku kamieni?

      Usuń
    2. ale takie sławne, właściwie większość ludzi wie, czym jest Stonehenge. jest owiane jakąś taką.. legendą. :)

      Usuń
  2. Świetna kartka. Również bym taką nie pogardziła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam jeszcze kartki ze Stonehenge :( A z takim niebem wygląda cudownie! :D
    Też słyszałam, że miejsce to jest przereklamowane, ale koniec końców sama chciałabym się o tym przekonać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kartka wygląda zjawiskowo.. Ja marze, żeby Stonehenge kiedyś odwiedzić... eh dużo tych podróżniczych marzeń ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. kartkę ze Stonehenge chyba mam, ale Twoja jest zdecydowanie ładniejsza. a do tego ma świetny znaczek! i jak kilka innych osób już napisało, mimo że to ponoć przereklamowane miejsce z chęcią bym je zobaczyła na własne oczy, żeby się o tym osobiście przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam jedną pocztówkę ze Stonehenge, ale jest mniejszego formatu i taka zwyczajna. Ta jest bardzo ładna, podoba mi się, bo to ciemne niebo dodaje nieco tajemniczości i sprawia, że klimat tej kartki jest widoczny :)
    Podobno wschody słońca tam oglądane są wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna kartka, a to za sprawą nieba, bo w kamieniach nie wiedzę nic nadzwyczajnego. Zobaczyć na żywo ich bym nie chciała, ale ze względu na to że Stonehenge jest na liście UNESCO pocztówkę chciałabym mieć w swoich zbiorach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne ujęcie. Też mamy kartkę ze Stonehenge, ale nie tak ładną.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię i komentarz dotyczący bloga oraz postów :)