Translate my blog

czwartek, 16 czerwca 2016

Tallinn - UNESCO

Tallinn jest stolicą i największym miastem Estonii, jest także na 7. miejscu na liście najbardziej inteligentnych miast świata, ponieważ wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne , by zwiększyć interaktywność i wydajność infrastruktury miejskiej. Miasto posiada wiele zabytków, między innymi: zamek Toompea, XIII- i XIV-wieczne fortyfikacje oraz pałac Kardiorg. W mieście można także zobaczyć kościoły protestanckie i cerkwie prawosławne. 7 grudnia Stare Miasto Tallinna zostało wpisane na Listę światowego dziedzictwa UNESCO. 
Pocztówkę wygrałam w facebookowym konkursie na stronie Starring you.

Konkurs


5 komentarzy:

  1. Chciałabym odwiedzić kiedyś Tallinn. Wydaje mi się on ciekawym miastem. Pocztówkę mam chyba tylko jedną z tego kraju i właśnie to miasto prezentuje.
    Gratuluję wygranej w konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pocztówka naprawdę piękna! właśnie zdałam sobie sprawę, że nie mam żadnej kartki z tej stolicy. swego czasu Polski Bus oferował bilety do Tallinna i Rygi, ale później je wycofano. moja ciocia miała okazję zwiedzać Wilno, Rygę i Tallinn i określiła tę wycieczkę takim zdaniem "w nocy niewiele widać, w dzień niewiele do oglądania". mnie wydaje się, że na pewno każde z tych miast ma coś do zaoferowania. ;) Może nie są to tak wyjątkowe miasta jak Rzym czy Praga, ale na pewno można w nich znaleźć coś ładnego, coś wyjątkowego. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z Estonii jeszcze nie udało mi się otrzymać żadnej pocztówki, więc małe zazdro ;) Ładna pocztówka oraz świetny znaczek z flagą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Planuję od dawna wyjazd do Litwy-Łotwy-Estonii i jakoś nie może mi to wyjść więc z przyjemnością popatrzyłam na tą widokówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że te same gwiazdki masz co ja na pocztówce od Starring you. Nie byłam w Estonii ale wygląda na to, ze jest tam dużo zabytkowych kościołów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię i komentarz dotyczący bloga oraz postów :)