Translate my blog

poniedziałek, 11 maja 2015

Pszczyna

Dziś piszę już na komputerze, bo wymieniliśmy zasilacz i wszystko śmiga jak należy :) Mam nadzieję, że już nie będzie żadnych problemów z komputerem...
Poniższą pocztówkę z Pszczyny otrzymałam od Żanety w ramach prywatnej wymiany. Pszczyna jest miastem w województwie śląskim, w powiecie pszczyńskim. Najbardziej znanym zabytkiem miasta jest zamek znajdujący się pośrodku pocztówki. Jest to dawna rezydencja magnacka, która swój obecny neobarokowy kształt uzyskała w II połowie XIX wieku. Obecnie znajduje się tam Muzeum Zamkowe w Pszczynie. Oprócz zamku na pocztówce znajduje się m.in. późnorenesansowy budynek Warty z Bramą Wybrańców, most nad rzeką Pszczynką, Rynek, kościół ewangelicki z początku XX wieku oraz ratusz.

Swap


19 komentarzy:

  1. Pszczyna to chyba jedno z najbardziej znanych miast w Polsce, o ile wszyscy nauczyciele j. polskiego podawali te nazwe jako wyjątek pisowni 'rz/sz' po spółgłosce 'p' :D A pocztówka ładna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przypominam sobie, by na polskim jakikolwiek nauczyciel mówił o Pszczynie. Przeważnie przykładem była pszczoła

      Usuń
  2. Mam też kartkę z Pszczyny, ale od mamy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo widzisz :) A ja od mamy mam z innych miast, a z Pszczyny chyba nie

      Usuń
  3. Szkoda,że bez znaczka. Najpierw wprowadzono te brzydkie, niebieski znaczki bez nominału, teraz doszły pieczątki. Pocztówka bez znaczka wiele traci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już bym wolałą niebieski znaczek niż pieczątkę, no ale trudno :(

      Usuń
  4. Podobnie jak Monika myśląc o Pszczynie, mam w głowie lekcje polskiego. ;)
    Śliczne kamieniczki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również Pszczynę kojarzę z lekcji j.polskiego ;)
    a pocztówka bardzo ładna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tylko ja nie kojarzę tego miasta z j. polskiego ;)

      Usuń
  6. Piekne miasto.

    Z racji iż mieszkałam stosunkowo niedaleko to często tam bywałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już zastanawiałam się czy to jest ode mnie pocztówka hahah :)
    Bardzo turystyczna pocztówka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna pocztówka. Jeśli chodzi o poszczególne zdjęcia to zdecydowanie urzekł mnie ratusz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi najbardziej podoba się oczywiście zamek ;)

      Usuń
  9. Ja także kojarzę to miasto z lekcji języka polskiego, ale nie wiedziałam do tej pory co się tam znajduje :) Nie mam żadnej kartki z Pszczyny, ale ta mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam jeszcze jedną pocztówkę z tego miasta, ale pokażę ją innym razem :)

      Usuń
  10. Miałam okazję zobaczyć pała w Pszczynie i pamiętam (a było to już dawno), że bardzo mi się podobał. Oprócz tego pamiętam, że musieliśmy tam założyć takie okropne muzealne kapcie - mam nadzieję, że przestali już ludzi tym męczyć :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś chyba był mus noszenia takich kapci w muzeach, bo pamiętam, że jak byłam mała to w każdym muzeum takie były

      Usuń
  11. Ciekawy układ graficzny pocztówki. Pszczyna wygląda na interesujące miasto warte odwiedzenia.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię i komentarz dotyczący bloga oraz postów :)