Translate my blog

sobota, 9 maja 2015

Łupstych

Ostatnio pisałam, że niedługo pokażę Wam ostatnią pocztówkę z gminy Gietrzwałd od Lenki, choć nie jest to ostatnia pocztówka jaką od Lenki otrzymałam. Chciałam wczoraj coś napisać, ale kilka godzin byłam na rowerze, a gdy wróciłam to po prostu nie chciało mi się myśleć, co by tu napisać. Natomiast dziś chcę Wam w końcu pokazać pocztówkę, tak jak wspomniałam wcześniej z gminy Gietrzwałd, ze wsi Łupstych. Nazwa miejscowości pochodzi od Prusa imieniem Abstike. W miarę upływu czasu brzmienie wsi się zmieniało, natomiast od 1945 roku istnieje polska nazwa miejscowości - Łupstych.

Swap

18 komentarzy:

  1. Kilka godzin na rowerze? To ile kilometrów żeś nabiła? :p
    Pocztówka byłaby ciekawsza, gdyby tych głów nie było ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedużo, jakieś 30, ale często się zatrzymywałam i robiłam zdjęcia :)
      Co do głów, to pewnie by tak było

      Usuń
  2. Nigdy dotąd nie słyszeliśmy o tej nazwie. Podróże kształcą, zwłaszcza te pocztówkowe :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej też nie słyszałam o tej miejscowości.

      Usuń
  3. Ciekawa nazwa. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tym. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zabawna nazwa. Znając mnie jakby ktoś powiedział, że stamtąd pochodzi nie mogłabym go zrozumieć :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wygląda ta wieś:)
    A ja od Lenki mam pocztówki z miejscowości Łajsy i Łęguty w tym samym stylu graficznym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa karteczka i narobiłaś mi ochotę na kąpiel w jeziorze ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. haha, ja na początku jakoś nie zwróciłam uwagi na te głowy, o których pisze Weronika, ale to faktycznie dość dziwny element na tej pocztówce. ;)
    ja zaczęłam sezon rowerowy kilka dni temu, ale 30km jeszcze nie wyrobiłam. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaczęłam sezon reworowy już dawno, także już trochę jeździłam

      Usuń
  8. ojj... z chęcią wybrała bym się na długą wycieczkę rowerową ;)
    Pocztówka jak na wieś, jest ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chętnie bym z kimś się wybrała, bo samej to czasem się nie chce jeździć...

      Usuń
  9. Kurde, to faktycznie głowy... Myślałam, że to dzikie kaczki :D
    Nigdy nie słyszałam o takiej dość dziwnej nazwie, więc fajnie dowiedzieć się czegoś nowego. Co do sezonu rowerowego, to u mnie zacznie się pewnie jakoś w sierpniu, jak w końcu będę miała dostęp do tego sprzętu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha kaczki :) Uśmiałam się ;)
      Dość późno rozpoczniesz sezon rowerowy...

      Usuń
  10. Ooo moje okolice! ;D
    U nas niektórzy zamiast Łupstych mówią na tą miejscowość Łupsztych. Nawet pamiętam, że kiedyś na znakach drogowych i autobusach nazwy się różniły ;)
    Fajna kartka.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoją opinię i komentarz dotyczący bloga oraz postów :)